Комерційне передінвестиційне дослідження (Commercial Due Diligence — CDD)

Комерційне передінвестиційне дослідження спрямоване на набуття розуміння споживачів та ринків цільового бізнес об'єкта. Комерційне передінвестиційне дослідження є процесом, який вивчає майбутні можливості цільового бізнесу підтримувати або збільшувати продажі в середовищі мінливих умов ринку, в якому оперує досліджуваний бізнес. Іншими словами комерційне передінвестиційне дослідження зменшує ризики придбання і має на меті досягнення кращої угоди шляхом усунення прогалин у знанні інвестора щодо цільового бізнес об'єкта та його бізнес середовища.


Мета комерційного передінвестиційного дослідження полягає в ретельному аналізі трьох аспектів бізнесу, що дозволить інвестору зрозуміти, яким чином цільовий бізнес буде позиціонуватися в майбутньому в якості автономного бізнесу або будучи інтегрованим у групу компаній.


Ці 3 аспекти бізнесу включають:

  • ринок
  • конкурентну позицію
  • менеджмент

Комерційне передінвестиційне дослідження може бути використано не тільки як інструмент в розгляді інвестиційних можливостей. Комерційне передінвестиційне дослідження може використовуватися в аналізі операцій, спільних підприємствах або в кризових ситуаціях, що має місце і визначальне для бізнесу в Україні. Комерційне передінвестиційне дослідження може бути корисно в будь-яких бізнес ситуаціях, які вимагають розуміння ринкових трендів, привабливості продукту, конкурентоспроможності і здібностей менеджменту керувати бізнесом в майбутньому.


Навіщо замовляти комерційне передінвестиційне дослідження?

Критично важливим є (1) використання всіх можливостей ринку і (2) ефективне позиціонування бізнесу в конкурентному середовищі для підтримки конкурентної переваги і, як наслідок, збереження або навіть збільшення розміру прибутку.


Для розуміння чи використовується цільовим бізнесом весь його потенціал, або компанія має суттєві проблеми, що загрожують майбутньому успішному веденню справ, необхідне володіння ключовою бізнес інформацією. Дана інформація та її розуміння включають: використовувані технології, ринкові тренди, силу споживачів і постачальників, здатності менеджменту підтримувати здоровий стан справ бізнесу, який оперує в постійно мінливому ринковому середовищі, вплив законодавства та інших важливих факторів.


Існує багато факторів, які можуть вплинути на майбутнє бізнесу: ринкова невизначеність, технологічні зміни, зростаюча конкуренція, зовнішня регуляторна політика, амбітні очікування щодо майбутніх прибутків, агресивні прогнози продажів, що базуються на запуску нової продукції і т.д. Також, у багатьох ситуаціях менеджмент може бути нездатним до адаптації і прийняття життєво важливих для бізнесу рішень у бізнес середовищі. Враховуючи дані фактори, необхідне дослідження щодо слабких місць бізнесу, ринкових трендів і зовнішніх факторів, які можуть вплинути на конкурентну перевагу бізнес об'єкта, щоб зробити відповідні попереджувальні дії.


В ідеалі комерційне передінвестиційне дослідження здійснюється як аналіз стратегії цільового бізнесу, здійснюваний не тільки для визначення ризиків, які повинні бути забезпечені до здійснення угоди, але також для накреслення порівняльного плану того, з чого будуть складатися конкурентні переваги цільового бізнесу в майбутньому, що забезпечують очікуваний обсяг продажів.


Як правило, комерційне передінвестиційне дослідження здійснюється при наявності чітких підстав для прийняття наступних рішень:

  1. Купувати чи не купувати
  2. Домовлятися про більш низьку ціну
  3. Знайти розуміння того, що потрібно зробити після транзакції для максимізації вартості придбаного бізнесу або для створення синергетичних ефектів.

Наш підхід

Після першої зустрічі ми готуємо список робіт, заснований на потребах клієнта. Далі ми погоджуємо терміни, список робіт, часові рамки проекту, стандарти доповіді і гонорар.


При старті проекту, ми беремо на себе завдання з підготовки зведення досліджень статистичної документації для оцінки доступності інформації про ринок, динаміці сектора і очікувань зростання. Ми також координуємо час для брифінгів з менеджерами та іншим командами, які також можуть працювати над проектом (аудит фінансової звітності та правовий аудит можуть також паралельно здійснюватись).


Після приготувань і визначення графіків зустрічей ми обговорюємо існуючу стратегію бізнесу, сприйняття розміру та структури ринку, визначення цільової аудиторії, майбутні очікування щодо обсягів продажів і розвитку бізнесу, і т. д. Далі, ми ретельно аналізуємо прогнози продажів, прибутковість, відносини з клієнтами, компетенції менеджменту, і т. д. Ми також обговорюємо з менеджерами найкращі підходи до опитувань клієнтів і постачальників, так як нам потрібно оцінити точність опублікованої інформації про компанію, ринки і конкуренцію.


Ми використовуємо гнучкий підхід для взаємодії з новою інформацією, яка може з'явитися в процесі дослідження. Цей підхід дозволяє нашим клієнтам отримувати не тільки обсяг робіт, виконаний відповідно до затвердженого списку, але й аналіз з рекомендаціями щодо нової інформації, отриманої в ході процесу комерційного передінвестиційного дослідження.


Наше дослідження ґрунтується на сукупності ретельного аналізу статистичної документації та опитувань постачальників, клієнтів і в деяких випадках навіть конкурентів. Ми перевіряємо отриману інформацію з метою переконання в тому, що ми отримали загальне розуміння цільового ринку і позиції досліджуваного бізнесу на цьому ринку. Потім ми піддаємо прогнози перевірці щодо отриманої інформації, тестуємо всі основні припущення, на яких засновані прогнози, оцінюємо можливості ринку і виявляємо комерційні ризики.


Ми підсумовуємо всі знахідки, виявлені в процесі комерційного передінвестиційного дослідження, разом з нашими оцінками і думкою в зрозумілому і стислому звіті, який представляємо нашому клієнтові в кінці проекту. Так як комерційне передінвестиційне дослідження фокусується більше на наслідках у майбутньому, ніж на поточній картинці, ми надаємо рекомендації щодо подальших дій щодо бізнесу для розкриття його повного потенціалу.


Наш досвід

Ми є одними з перших, хто пропонує послуги комерційного передінвестиційного дослідження в Україні. Наші консультанти мають досить солідний досвід у проведенні комерційних передінвестиційних досліджень. Ми розуміємо, що інвестори / покупці бізнесу не платять бізнес консультантам за одну лише інформацію. Те, що вони дійсно хочуть, - це чіткі та аргументовані думки і оцінка як можливостей, так і ризиків цільового бізнес об'єкта. Suomin Business Consulting об'єднує професіоналізм та рівень обслуговування, який ви напевно оціните по достоїнству.


Якщо Вас цікавлять наші послуги з комерційних передінвестиційних досліджень, будь ласка, заповніть форму (посилання внизу), і ми зв'яжемося з вами найближчим часом.


Написати нам >>